مشترک خوراک این وبلاگ شوید تا خنده را بروی لبهایتان بنشانیم

فید feed و یا RSS چسیت

مشترک خوراک این وبلاگ شوید تا خنده را بروی لبهایتان بنشانیم

این مطلب در مورد چیزیست که در همه جای اینترنت هست و اکثر کاربران ایرانی نمیدانند چیست. پرسش مکرر کاربران و ارزش مشترکان Rss Feed برای یک وبگاه (وبلاگ) من را برآن داشت تا این مطلب را به ساده ترین و کاملترین شکلی که میتوانم ارائه دهم
حتما در وبلاگها و وبسایت های مختلف تصاویری مانند تصاویر زیر را مشاهده کرده اید که در هر وبگاهی نامی را به خود اختصاص داده اند: Rss Feed، خبر خوان ، خوراک ، خوراک فید ، Rss خوان ، آر اس اس خوان ، Rss Reader و ... . آیکون Rss یک وبگاه میتواند به سلیقه طراح آن به هر شکلی طراحی شود : دایره، مربع، مثلث، کتاب، مکعب و ... ولی یک تصویر در میان همه آیکونهای Rss Feed مشترک است و آن یک دایره و دو نیم دایره که بر روی آن قرار گرفته است میباشد مانند تصویر زیر:












در نتیجه هر تصویری با شکلی که در روبرو با رنگ قرمز مشخص شده همراه باشد نشانه آیکون Rss Feed و یا خبرخوان آن وبلاگ می باشد.
Rss Feed چیست ؟

چگونه چندین Rss Feed را به طور همزمان مرور کنیم؟
سایتهای بزرگی چون Google و Yahoo و AOL و ... سیستمی را به نام Reader ارائه می دهند که استفاده از آن به راحتی استفاده از جعبه ایمیل است. استفاده از سیستم Reader کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی هر تعداد وبلاگ را که میخواهید در کوتاه ترین مدت مطالعه کنید و اگر وبلاگی به روز نشده بود بی جهت به آن مراجعه نکنید. زیرا در سیستم Reader دقیقا اعلام می شود که کدام وبلاگ به روز شده و چند مطلب جدید وجود دارد که شما آن را مرور نکرده اید. شخصا استفاده ازGoogle Reader که یکی از محبوب ترین سیستمهای Rss Reader ارائه شده در اینترنت می باشد، توصیه می کنم.

در این مطلب نحوه استفاده و روش مشترک شدن در Rss Feed را توضیح می دهم.
چگونه مشترک Rss Feed یک وبلاگ شوم؟
قبل از شروع در Google Reeder عضو شوید اگر در Gmail اکانت کاربری دارید یوزر و پسوورد Gmail را وارد کنید و اگر ندارید در Google یک اکانت کاربری بسازید.
برای مشترک شدن باید ابتدا روی آیکون Rss Feed وبلاگ کلیک کنید تا وارد خروجی سایت شوید مانند شکل زیر:

پس از کلیک کردن صفحه زیر را خواهید دید
Rss Feed چیست ؟

روی آیکون Google کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید:


سپس روی آیکون Add To Google Reader کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی Google Reader شوید:
Rss Feed چیست ؟

در تصویر بالا عنوان وبلاگهایی را که من در گوگل ریدر شخصی ام اضافه کرده ام مشاهده می کنید. اعداد کنار هر عنوان نشان دهنده تعداد مطالب جدید در وبلاگ را که مرور نشده اند نشان میدهد. عنوان هایی که پر رنگ نیستند نشان میدهند که وبلاگ مذکور مطلب جدیدی را ارائه نداده است. بالای تصویر گزینه Add subscription را مشاهده می کنید که با کلیک روی آن و اضافه کردن آدرس Rss Feed جدید میتوانید وبلاگ جدیدی را به لیست خود اضافه کنید. اگر هم قصد حذف کردن یک بلاگ را ازGoogle reader دارید بر روی گزینه Manage subscriptions که در پایین عکس مشاهده می کنید تا وارد قسمت مدیریت شوید . گزینه ای که درون کادر آبی رنگ قرار گرفته بیان کننده این است که این آیتم در حال مشاهده می باشد.
آیا در Rss Feed این وبلاگ مشترک شده اید؟http://feeds.feedburner.com/persianjok
آموزش از وبلاگ شقایق خانم 
شقایق هستم متولد سال 1363. چند ساله توی کدهای اچ تی ام ال دارم پشتک و وارو می زنم و هیچ پیشرفتی در زمینه طراحی وب از نوع با کلاس بدست نیاوردم. عاشق وبلاگ نویسای با شعورم. شبها توی خواب فوتوشاپ کار می کنم تا شاید چیز جدیدی بفهمم چون توی بیداری هر چی بود ریختم تو کلم. 4 ، 5 ساله درگیره وبسایتهای خودم و مردمم واسه همین نرسیدم برم دانشگاه! از حسادت متنفرم (با تشدید روی "ف") عاشق پول دراوردنم بعضی موقع ها هم خوب از پسش بر میام. یه خرگوش سفید هم دارم که وبلاگ نویس موفقیه من هم هرچی دارم از دونسته ها و تشویقهای اونه. چرا خرگوش؟ خب چون شکله خرگوش دیگه!
در همین رابطه از وبلاگ های دیگر

Feed چیست؟
نحوه استفاده از فید


4 نظرات:

ناشناس در

مرسی ممنون از توضیحات خوبت

ناشناس در

حاجی این مطلبو از وبلاگ من برداشتی کپی کردی یه لینکم ندادی؟؟؟؟؟
http://shaghayegh.blogsky.com/1387/05/17/post-98/
منبعو مینوشتی از کمالات وبلاگتون کم میشد؟؟؟؟ جالبه من خواننده پروپا قرص وبلاگتم بعد یهو توی ریدر به مطلب خودم که 4 ساعت برای نوشتنش وقت گذاشتم بر میخورم!!!!!
چطور مطلب یک پزشکو که کپی میکنی منبعو مینویسی! فقط وبلاگ من بچه بی صاحابه نه؟؟
سریع منبعو بنویس وگرنه یه جوری هکت میکنم که یادت بره یه روز این بلاگ وجود داشت

AR در

سلام هک نکنی ها جون من !!!!!
چشم لینک شما اضافه شد.ما گردنمون از مو بار
یک تره - در ضمن سعی من هست که کپی رایت رو رعایت کنم. حتی شما دوست عزیز

ناشناس در

دمت گرم

ارسال یک نظر

شما در صورت تمایل می توانید با سایت همکاری کرده و جوک های خود را ارسال کنید تا با همکاری شما این سایت تبدیل به یک آرشیو کامل و غنی جوک شود- البته امکان اینکه جوک های خیلی زننده اصلاح شده و یا در صورت عدم امکان اصلاح در سایت درج نشود وجود دارد.
لطفا جوک های خود را به زبان فارسی ارسال کنید و از ارسال جوک به زبان های پینگیلیش و یا انگلیسی جدا خوداری نمائید